ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΑ ΝΕΑ

Το μέλι και η διατροφική του αξία!

Το μέλι, με περισσότερες από 181 θρεπτικές ουσίες, αποτελεί πραγματικό διατροφικό θησαυρό που δεν πρέπει να λείπει από τη διατροφή μας. Κι αυτό γιατί περιέχει υδατάνθρακες (γλυκόζη και φρουκτόζη), μικρά ποσά πρωτεΐνης, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, ένζυμα, αμινοξέα, μέταλλα, ιχνοστοιχεία (ασβέστιο, χαλκό, σίδηρο, μαγνήσιο, φώσφορο, κάλιο, ψευδάργυρο) και νερό.

Θρεπτική αξία του μελιού

Το μέλι , από τα πιο θρεπτικά και υγιεινά τρόφιμα που υπάρχουν στη φύση, το συνιστούν οι γιατροί από τον Ιπποκράτη μέχρι σήμερα, ως φυσικό φάρμακο σε πολλές περιπτώσεις, από τη δυσκοιλιότητα και την αναιμία, μέχρι τις καρδιοπάθειες, την κατάπτωση και την αδυναμία. Τα ιχνοστοιχεία που περιέχει, ως βασικά συστατικά του σκελετού και των κυττάρων που ρυθμίζουν την οξύτητα του στομάχου, παίζουν σπουδαίο ρόλο στον μεταβολισμό και στη θρέψη του ανθρώπινου οργανισμού. Πλούσιο σε ασβέστιο, μαγνήσιο, φώσφορο, βιταμίνες Β1 και Β2, βοηθάει σημαντικά στην απορρόφηση του σιδήρου από τον οργανισμό, άρα συνιστάται επίσης και σε περιπτώσεις αναιμίας.
Η συγκέντρωση των βιταμινών που έχει, βοηθάει επιπλέον στην άμεση απορρόφηση των σακχάρων από το σώμα, γι’ αυτό και είναι μια γρήγορη πηγή ενέργειας για όλους, και ειδικά για τους αθλητές, τα παιδιά, τις εγκύους, τους αρρώστους.

Το μέλι επίσης αυξάνει το ρυθμό λειτουργίας της καρδιάς και μειώνει τα προβλήματα έλκους στο στομάχι. Η υψηλή περιεκτικότητά του σε χολίνη βοηθάει ιδιαίτερα τα άτομα που υποφέρουν από δυσκοιλιότητα λόγω της καθιστικής τους ζωής.

Η χρήση του χρειάζεται προσοχή από άτομα που πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη, επειδή έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε απλά και άμεσα απορροφήσιμα συστατικά. Στα πλαίσια όμως ενός ισορροπημένου διαιτολογίου και με την σωστή καθοδήγηση, μπορεί κάλλιστα να συνεισφέρει τα πολύτιμα θρεπτικά του συστατικά και σε έναν διαβητικό.

Η κατανάλωση του θα πρέπει να αποφεύγεται από παιδιά κάτω του ενός έτους, που δεν έχουν πλήρως ανεπτυγμένο το γαστρεντερικό τους σύστημα, λόγω ενός μικροοργανισμού που περιέχει.

Συμπερασματικά, το μέλι είναι πολύτιμη τροφή για όλες τις ηλικίες και στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής πρέπει να είναι ενταγμένο στο καθημερινό μας διαιτολόγιο.

Γεννήθηκα στην Αθήνα και ξεκίνησα τις σπουδές μου το 2004 στο τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας – Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών από όπου και αποφοίτησα τον Ιούνιο του 2009.

Περισσότερα